Сообщения без ответовАктивные темы

Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и др.

Обсуждения, технические статьи и заметки по Аркануму.
Также здесь находится ветка разработки сборки Арканума.

Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и др.

Сообщение Lord_Draconis » 25 сен 2015, 02:34

Изображение


Здравствуйте уважаемые ценители хороших РПГ, а также фанаты игр под редакцией Dungeon & Dragon. Если сейчас мы сравним количество РПГ которые выходят в наше время и те которые выходили во времена когда у многих из нас не было компьютеров, а мы могли позволить себе насладиться любой игрой только в компьютерных клубах. То многим может показать, что РПГ, из нашего "детства" были действительно интересными, а сейчас выходят красивые, но чем-то недоработанные игры. Здесь можно поспорить по этому вопросу. Я считаю, что это уже лежит на гранях наших воспоминаний, которые всегда будут казаться неким идеалом и философским взглядом на то как должна выглядеть настоящая РПГ.

Во времена, когда небольшие конторы в России переводившие и издававшие игры, ещё не назывались таким громким словом как "Пираты", а нынешняя Акелла и уже к сожалению вошедшие в историю Триада и Фаргус и др. конторы, выпускали качественные переводы, то к счастью в этот период небезызвестный разработчик компьютерных игр такой как BioWare (в простонародье Биотвари, есть то, за что их так называют) преподнесла миру, а тем более и жителям стран СНГ великолепную игру Neverwinter Night.

Изображение
Игра как меня, так и многих людей впечатлило своей проработанностью. Разработчика удалось перенести в игру редакцию D&D3,5 на пять баллов. После выхода игры, разработчики выпускали патчи и два официальных аддона Shadows of Undrentide и Hordes of the Underdark в которых добавили новые сюжетные линии, новые престиж-классы, магию, добавили инструментарий для мододелов. Движок игры Aurora получился на столько гибким, что в будущем знаменитую серию игр Ведьмак, польский разработчик CD Projekt RED также выпустил на движке Aurora, но конечно модифицировал сам движок.


По мимо официальных аддонов, разработчики выпустили ряд модулей, которыми в целом пытались насытить фанатов игры. Кроме того вышли и неофициальные модули и даже один полунеофициальный модуль под названием Darkness Over Daggerford. У этого модуля, по отношению к жителям стран СНГ сложилась плохая судьба. Это модуль разработала компания Ossian Studios. Она же выпустила для Neverwinter Night 2 такой замечательный официальный аддон как Mysteries of Westgate. Darkness Over Daggerford изначально задумывался как премиум-модуль и за несколько месяцев до релиза был отменён Bioware (вот один из примеров, почему Bioware, у нас Биотвари). Но Ossian Studios всё же закончила разработку модуля и выложила его бесплатно.

Для игры выходило достаточно много модулей. Одни из них так и остались просто баловством мододелов, другие же вышли достойны официальных модулей. В русском комьюните многим известен глобальный модуль Проклятие Левора (Информация по модулю: Старый сайт (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку), новый (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)) и от тех же создателей модуль Порядок Времени.
Да действительно есть стоящие модули, которые удержат игроков во вселенной Forgotten Realms играя в эти модули. Но как быть тем, кто не знает английского языка. Вот для этого и создаётся данный прект. Чтобы так сказать справедливость восторжевала.
Данный проект главным образом будет направлен на перевод модуля Darkness Over Daggerford (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку))

Интервью с разработчиками модуля (на анг.) (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
Изображение
ОПИСАНИЕ МОДУЛЯ МЕГАСПОЙЛЕР:
ОПИСАНИЕ МОДУЛЯ НЕОФИЦИАЛЬНОЕ:
Новый мод в серии Neverwinter Nights: Darkness Over Daggerford

Darkness over Daggerford -это пакет расширения для ролевой видеоигры Neverwinter Nights от BioWare. Он был выпущен как цифровая версия 16 августа 2006 года. Игра была создана канадской компанией Ossian Studios во главе с бывшим сотрудником BioWare Alan Miranda.

Daggerford была основана на более ранних Dungeons & Dragons видео игр, таких как Baldur's Gate и Icewind Dale. Действие происходит в западной части Heartlands во вселенной Forgotten Realms, в городе Daggerford, недалеко от Waterdeep и Baldur's Gate. Полностью создано для одного игрока, история Daggerford происходит вокруг персонажа, который расследует недавнюю смерть лидера города.

Daggerford был изначально задуман как премиум-модуль для игры Neverwinter Nights, который бы официально продавался через веб-сайт BioWare и поддерживался бы издателем игры, Atari. За несколько месяцев до запланированного выхода игры, премиум-модуль был отменен. Ossian Studios решили в любом случае опубликовать Daggerford, и он был выпущен в качестве бесплатного скачиваемого модуля на IGN в Neverwinter Vault, сайте сообщества для серии игр Neverwinter Nights.

Геймплей:
Аддон, который расширяет игру Neverwinter Nights, использует тот же движок, Аврора, что и основная игра, поэтому геймлей идентичен. Особенности созданные специально для Daggerford включает карту мира и крепость, которую игроки могут использовать в качестве базы для операций и источника побочных квестов. Игроки начинают приключения на уровне 8. В дополнение к основной сюжетной линии игры, также присутствуют многочисленные побочные квесты, за выполнение которых игроки получат различные награды.



Действие:
Вступление к игре рассказывает об игроке и последних событий происходящих в городе Daggerford. Pwyll Greatshout, герцог Daggerford, умер при странных обстоятельствах. Для поддержания стабильности, был выбран новый лидер: барон Matagar Bugo, который обещает гражданам сделать Daggerford новым торговым гигантом, как Waterdeep. В то же время, рейдерские атаки на караваны стали слишком часты, а странные исчезновение скота заставили людей поверить, что впереди вех ждут новые трудные времена.

Игра начинается с игрока, который работал внештатным авантюристом и сопровождал каравана из Waterdeep в Daggerford. По пути, караван подвергается нападению загадочной группой и один из членов группы игрока, Talarenne был похищен. Hо вскоре обнаруживается, что Talarenne на самом деле был агентом из Waterdeep, которого направили в город для того, чтобы выяснить, правду о смерти Pwyll Greatshou и нынешней политической ситуации. Игрок решает помочь агенту.

Остальная часть истории следует из усилий, которые игрок оказывает по спасению пропавшего члена партии и нахождению правды о том, что происходит вокруг Daggerford. Постепенно, заговор организации Жентарим становится явной и игрок должен сделать всё, чтобы остановить её, возможно, даже уничтожить.

Разработка:
Алан Миранда предыдущий сотрудник BioWare работал и над другими играми Dungeons & Dragons такие, как Neverwinter Nights и Baldur Gate II и Tron of Baal. В 2003 году он покинул BioWare, чтобы сформировать свою собственную компанию, Ossian Studios, с женой, Элизабет Старр. Миранда связался с гендиректо BioWare Грегом Зещуком в 2005 году, чтобы обсудить возможность Ossian Studios разрабатывать премиум-модуль для Neverwinter Nights. Премиум-модули были дополнительными приключения, созданные для игры Neverwinter Nights от BioWare и других компаний. BioWare была предоставлена автономия в процессе создания премиум-модулей от издателя игры, Atari, и Зещук одобрил предложение Миранда. Первоначальный проект Миранда был проекта на пиратскую тему приключений в Sword Coast, однако такая идея уже была у самих BioWare, выпустившие премиум-модуль под названием Neverwinter Nights: Pirates of the Sword Coast. Миранда пересмотрел концепцию и решили выбрать западную Heartlands в качестве основоположника модуля.



Часть города Daggerford, создаётся силами дизайнеров Ossian Stidios, использующих набор инструментов Neverwinter Night.

Ossian Stidios начали создавать команду для модуля и решили нанять видных мододелов из фан-сообщества Neverwinter Nights. Команда решила создать премиум-модуль, который был-бы в конечном счёте как пакет расширения, с большим количеством побочных квестов и акцентом на разведку, как в Baldur's Gate. Они сразу же решили сосредоточиться на создании карты мира в Daggerford, а также системой крепости, чтобы игроки могли использовать его в качестве настраиваемого дома и базы.

В мае 2006 года, Atari отменили программу премиум-модуля, без предупреждения разработчиков текущих проектов. Миранда и его команда решили закончить игру в любом случае, и в августе 2006 года он был выпущен бесплатно на IGN в Neverwinter Nights Vault. Несмотря на то, что игра была на самофинансирование, отмена программы премиум-модуля было "больше, чем разочарование", как для всех, так и для самого Миранды. В июле 2006 года, BioWare и Atari решили выпустить один из тех модулей, которые были отменены, но им стал Wyvern Crown of Cormyr.



ОПИСАНИЕ ОФИЦИАЛЬНОЕ:
Darkness over Daggerford - это классический Dungeons & Dragons® модуль для ролевой игры Neverwinter Nights от BioWare получивший различные награды. Действие происходит во вселенной Forgotten Realms, наиболее популярном сеттинге D&D, и созданный бывшим продюсером BioWare Аланом Мирандом, Darkness over Daggerford предоставит игрокам 25-30 часов непрерывной RPG с тем же размахом и интригой, что и игра Baldur's Gate.
Изображение
Модуль разрабатывался Ossian Studios в течение одного года (и ранее позиционировавшийся как премиум-модуль BioWare), игра получила мгновенный успех в сообществе NWN с никогда невиданным прежде масштабом, всего за 3 дня!

В команду разработчиков Darkness over Daggerford входили некоторые из самых талантливых членов сообщества NWN: Кевин Смит (ака codepoetz), Luspr, Брайан Уотсон (ака MadWombat), Алан Таррант (ака Лорд Алекс), Аня Клэнси (ака Lady Oonagh) и Брайан Данн (ака BrotherRoth).
Изображение
Особенности:

- Совершенно новая система карты мира, никогда ранее не применявшееся в Neverwinter Nights, позволяет игроку лучше изучить большой мир, полный случайных встреч.
Игрок получит в своё управление крепость, и по мере прохождения игры будет улучшать сою крепость, что тем самым отразиться на прохождении игры.
- 3 новых тайлсета ТНО, созданные DLA и выпущенные Ossian Studios через эксклюзивное соглашения с BioWare, в том числе совершенно новый тайлсета окружения холмов, скал, моря и замков.
Настройка появления существ в игре тонко отрегулирована и заставит любого, даже высокоуровнего персонажа попотеть в бою.
- Более 100 новых размещаемых объектов, сделанные специально для игры.
- 5 новых музыкальных треков для премиум-модуля был специально написаны композитором Дэвидом Джонсоном.
- Для многих городок Daggerford уделено мало значения. не имеет большого значения, для некоторых же, он представляет огромную ценность. Хорошо было бы таким гигантам, как Waterdeep и Baldur's Gate поинтересоваться, что происходит в обычно сонном селении. Приготовьтесь погрузиться в темные тайны, окружающие Daggerford...



ОПИСАНИЕ МОДУЛЯ НЕОФИЦИАЛЬНОЕ ДЛЯ ЛЕНИВЫХ:):
Изображение
Darkness Over Daggerford - это модуль созданный Ossian Studios, изначально предполагалось что он войдет в состав премиум-модулей для Neverwinter Nights, но, ввиду закрытия данного проекта, был выставлен в свободный доступ. Его называют лучшим модулем из когда-либо созданных для NWN. Нас ждут :

1. Мин. левл для начала приключения 8.
2. 25-30 часов игры.(Даже спид-тестер главный квест прошел за 20 часов.)
3. 200000 строк диалога!
4. 15 больших локаций!
5. 30+ сторонних квестов!
6. Новые предметы, монстры, вооружение.
7. Это не просто премиум-модуль, это третье дополнение!(по игро/часам он превосходит оба дополнения)
Изображение


МУЗЫКАЛЬНЫЕ ТЕМЫ ИЗ МОДУЛЯ:


ПРОХОЖДЕНИЕ МОДУЛЕЙ:
Прохождение модулей от Bormac, среди них и мод Darkness over Daggerford. Прохождение начинается с видео под номером 95 и заканчивается последним видео под номером 142. Итого всего 48 видео о прохождении мода Darkness over Daggerford. Каждое видео продолжительностью от 20 до 30 минут. Итого в среднем на прохождение мода у летсплейщика Bormac ушло не меньше 16 часов. Также на его канале присутствует огромное количество прохождений к различным игр. Очень познавательный канал, всем рекомендую, жаль что на буржуйском.
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)

Та самая карта мира:
Изображение
Разработанная Ossian Studios® Inc., эта система карты мира используется в модуле "Darkness over Daggerford" (бывший премиум-модуль BioWare), который был выпущен бесплатно для сообщества. Ossian теперь выпустила в свет систему карты мира как автономную систему для модостроителей строителям, которые хотят использовать её в своих собственных модах.

Система карты мира позволяет игрокам путешествовать между различными областями в пределах модуля, всё очень похожее на то, как это было реализовано в играх серии Baldur Gate. Игроки включают карту мира, на который отображается мир в рамках данного модуля, где они могут нажимать на иконки областей, чтобы передвигаться в различные области. Система карты мира является отличной идеей для модостроителей, в которых присутствует много областей, чтобы путешествовать между их ними в их модулях, а также это дать игрокам лучше в визуальном плане понять, где они в настоящее время находятся и каких результатов они достигли по всему миру.
Изображение
Ссылка на сам файл, с помощью которого можно прикрутить карту мира и к другим модулям (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)

Ещё скриншоты:

Награды получившие модуль:
Изображение


1. Darkness over Daggerford (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)

Изображение


Добавлен текст для перевода второго модуля!
2. The Aielund Saga (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
Изображение

Это - САМЫЙ БОЛЬШОЙ ОДИНОЧНЫЙ МОДУЛЬ ИЗ КОГДА-ЛИБО СОЗДАННЫХ!!! Хорошо сбалансированная магия с большой сюжетной линией, удивительные тайлсеты и многое другое. Прохождение каждой главы в среднем 15-20 часов. Создатель модуля также написал несколько романов по своему созданному миру.
Романы автора (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)

Сам модуль состоит из нескольких глав:

The Aielund Saga Act I - Nature Abhors a Vacuum
The Aielund Saga Act II - Defender of the Crown
The Aielund Saga Act III - Return of the Ironlord
The Aielund Saga Act IV - The Fall of Aielund Pt1
The Aielund Saga Act IV - The Fall of Aielund Pt2
The Aielund Saga Act IV - The Fall of Aielund Pt3


Модуль использует следующие ресурсы:
1. CEP 2.6 - человека незнающего данное расширение не спасёт даже доктор:) Универсальный пакет дополнений для популярной ролевой игры Neverwinter Nights, которое призвано добавить свыше 450(!) новых существ, 14 свеженьких видов вооружения, 324 защитных щитов, включая некоторые доспехи и одежду, а также 1 448 новых объектов. (информация устарела, данные взяты из старой версии, в новой больше вкусняшек)
2. Aielund Hakpack (v2.0) - какой-то нужный файл:)
3. Aielund Music Selection - дополнительная музыка для модуля The Aielund Saga
4. Abyss Tileset - новый тайлсет бездны
5. Ship Interior Tileset - новый тайлсет интерьера кораблей
6. 112 Placeable Paintings - добавляет 112 картин
7. Elven City Tileset - тайлсет Эльфийского города

На сайте NWvault модуль имеет один из самых высоких рейтингов всех времён!

Описание и прохождение модуля The Aielund Saga. Если прохождение Hordes of the Underdark у автора заняло 7 страниц, то модуль The Aielund Saga растянулся на 34 страницы.
Всю эпичность мода вы сможете увидеть перейдя по этой ссылке ==>
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)

Официальный сайт модуля (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
==================================================================================
Собрал максимум информации по мудулю. Эпичность модуля даже меня поразила. Ниже мегаспойлер:
Краткое описание модуля по главам с картинками:
Сказание о Аиланде акт I - Природа не терпит пустоты

"В королевстве Аиланд назревает проблема. В то время как Король ведёт свою армию против врагов далеко на запад, плохо защищенное царство находится под атакой со стороны разбойников, гоблиноидов и варваров с востока.

И слухи о заговоре растут с каждым днём, поскольку оставшееся войско для защиты королевства не в состоянии справиться с надвигающейся волной. В этом вакууме безвластия одна маленькая группа смелых героев, должны попытаться сохранить область в целости, разыскивая заговорщиков, которые стремятся разделить землю для себя.
"

Количество героев 1-6
Начальный уровень героя 1
Уровень героя по завершению главы 7-9 (в зависимости от количества героев)
Изображение
Изображение
Изображение
Список квестов акта I (ENG):
К сожалению для первого акта на официальном сайте ссылка мертва. Для других актов описание есть.

Список компаньоны в акте I (ENG):


===================================================================================
Сказание о Аилунде акт II - Защитник короны

"Файрлох- величественная столица Аиланд, которая смогла устоять больше двухсот лет скозь войны и распри. Но не все так хорошо в Городе Справедливости. Король находится далеко и только принцесса Крайоса представляет королевскую семью. Тёмные заговорщики стремятся убить её и захватить трон Файрлоха. Вы и ваши компаньоны должны вникнуть в сердце города, храбрых попыток убийства и зла подымающегося из могил, выявляяподлинную причину войны на западе, и открывая врага гораздо более зловещих, чем просто мелкие злодеи, которые стремятся захватить власть."

Количество героев 1-6
Начальный уровень героя 7-9
Уровень героя по завершению главы 15-17 (в зависимости от количества героев)
Изображение
Изображение
Изображение
Список квестов акта II (ENG):
Act 2 Quests
This is a list of the quests available in this module, and where to find them.
Only a brief description of each is given, however, to avoid excessive spoilage.
Quests are given in order from first encountered to last.

SHIP'S REPORT

A simple assignment obtained from Lieutenant Masterson, on the bridge of the
Redoubtable. Take the report to Captain Horatio to continue the game, basically.

SCOURING THE PIRATE SHIP

Start this quest at either Captain Horatio after the battle, or simply head
over to the pirate ship and find the evidence.

ESCORTING THE PRINCESS

You find this quest on the deck of the Redoubtable after arriving at Fairloch.
Take Criosa to the Castle to the east and present her to the Duke.

BLOOD MONEY

Talking to Kipper Bob abord his fishing boat starts this quest. You have a few
options available for completing this one usually, so consider all your options!

INVESTIGATING THE PAVEMENT EXPLOSION

En route to the Castle with Criosa, you'll probably come across a roadblock with
a guard and a wizard talking about the destruction beyond. Talk to them to
begin this quest.

DEFENDER OF THE CROWN

The first part of the major story line, this quest is obtained from Sir Godfrey
in the castle after you've delivered Criosa. Hard to miss :)

EVIL UNDERFOOT

This quest can be tricky to find - Bishop Anthony will offer it to a Paladin or Cleric PC
or if Sir William is with the party, at the first conversation only.

A NOT-SO-HONEST LIVING

This is the rogue's quest - obtain some valuable items for Sparky in the thieves guild
(just look for the plucky urchin girl).

DANCING FOR THE DEVIL

Entering the Great Library in the Senate District will draw the attention of the
librarian, beginning this quest. If he doesn't come and talk to you, you can
start the conversation yourself.

ACTING 101

Another class-specific quest, this time for bards. Talk to the playwright in the
Final Curtain Playhouse in the Market District after the current 'performance' has ended
to begin this most urgent mission!

TAKING CANDY FROM A CHILD

Sarah in the Residiential District has a problem that only a big strong hero
like you can solve. Find her just to the east of the main throughfare.

THE ADMIRALTY

Although it can be obtained from Captain Horatio aboard the Redoubtable,
this quest is doable any time after you receive the Letter of Marque (when you start
the 'Defender of the Crown' quest). Visit the Admiralty building in the Senate District and
talk to the Admiral about the encounter with the pirates.

NIGHT OF THE LONG KNIVES

You start this quest in during your investigations on Defender of the Crown, after
gaining entrance to Augustus Johnson's estate. Can't miss it.

THE GOLD DRAGON

There are two ways to begin this quest. One, is using the respawn option after
dying and speaking with the gold dragon on the ethereal plane. The second is asking
about the gold dragon while talking with the Duke and Sir Godfrey after
completing the 'Defender of the Crown' quest. Either way, go to Desmond and mention
this to him to proceed.

A DELIVERY FOR THE AMALIS TOWER

Ask about some work to Harold in the gift shop in the
Halls of knowledge to gain this quest.

THE SCEPTRE OF TRANSCENDENCE

After completing the Defender of the Crown quest, you will be given this one as your
next major story plot.

ORCISH RAIDERS ALONG THE AMALIS HIGHWAY

A city watchman is having a 'conversation' with Abel in the Residential District about
security concerns. Talking with Abel allows you to take this quest.

HUNTING THE HUNTER

Adelay in Kingswood will offer you this quest, which takes place
to the west of Kingswood.

THE TREE OF LIFE

In the Valley of Silence, far to the Southwest of Fairloch lies a monastery.
Speak with the monks inside to acquire this quest. And if you're wondering about the
bridge across the river, you can ask about that here too (you can't cross it
so don't worry about it!)

BURIED TREASURE? YARR!

After delivering the package to Auberon in the 'tower' of Amalis, he will offer
you a map to, as you guessed, 'buried treasure'. When you're in the right area,
text prompts will guide you in the general direction of the loot. :)

NATURE'S FURY

Another of the major plotlines, this quest is enabled after speaking with the Lord of
Amalis. Speaking to him again immedietly also enables you to start another sidequest, below.

THE DISAPPEARANCE OF ALAIN RICH

This quest is obtained from the Lord of Amalis, after first getting the 'Nature's Fury' quest.

WAR AND OTHER CATASTROPHIES

Another of the major plotlines, this one can be taken from the dwarf captain
in Stoneguard village or Thaddeus MacTavish to the south. Once you've
obtained the appropriate quest item, you can speak with King Sulinus to
get yor reward. If you come here after starting the 'Sceptre of Transcendence' quest
you will also be able to do the second part, which entails headin down into the mines.

CURIOSITY KILLED THE CAT

Legnar MacTavish will offer this quest to any halfling, gnome, or pixie (polymorphed wizard of course) to help him find his halfling pal. Other races will be unable to squeeze through the gap.

Список компаньоны в акте II (ENG):


==========================================================================================
Сказание о Аилунде акт III - Возвращение Железного Лорда


"Город Фаирлох и Королевская семья в настоящее время ничего не угрожает и теперь вы обращаете свой взор на запад на короля Шеймуса и войска Аилунда в борьбе против Железного Лорда. Всё, кажется, идет по плану, пока древний монстр не вырывается на свободу из его вековой тюрьмы и начинает целеустремлённо поиски, чтобы господствавать на земле. В сельской местности, наводнёнными существами всех видов стремящихся спастись от надвигающейся угрозы, вы и ваши товарищи должны остановить орды монстров, сразиться с старыми врагами и отыскать реликвии из далёкого прошлого, все время ища союзников, чтобы помочь в заключительном столкновении против Железного Лорда. Но прежде чем вы встретитесь с ним, вам необходимо узнать ответ на вопрос исключительной важности: Как вам убить то, что не может быть убито?"

Количество героев 1-6
Начальный уровень героя 16-19
Уровень героя по завершению главы 21-23 (в зависимости от количества героев)
Изображение
Изображение
Изображение
Список квестов акта III (ENG):
Act 3 Quests
This is a list of the quests available in this module, and where to find them.
Only a brief description of each is given, however, to avoid excessive spoilage.
Quests are given in order from first encountered to last.

THE GATHERING : DWARVES

Upon leaving Fairloch, the first major quest encounted is at the Dwarven city of Stoneguard. Hard to miss this one, as it's on the way through to Culdeny.

IN HARM'S WAY

While journeying through the fallen city of Stoneguard, you'll come across civilians caught
in the middle of it all. You find this quest at the Dwarven Captain near the entrance to
the upper level. Some of the refugees are located behind locked doors so search carefully.

DRAGONSLAYER

You won't be able to miss this one. In fact, you are unable to proceed until you confront
Azurefang, the old blue dragon blocking the highway. Fight, bluff, persuade, or buy your way through.

ON THE WATERFRONT

One of the larger sidequests, this one has multiple endings. You can start it either from Evelyn at the North Shore Trading Company, or Killian at the docks in Culdeny.

THE WATERWORKS... OF DEATH!

A quick sidequest that can be obtained from Ragnar at the entrance to the Culdeny sewers.

DAMSEL IN DISTRESS

Dante, now head of the Rangers around Culdeny, gives you this quest to locate his
on/off girlfriend, Mona. Find Dante at the Culdeny barracks, next to Ariel. Return here
for your reward after you've located her.

HERE THERE BE DRAGONS

The Calespur forest is overrun with black dragons and it's up to you to get rid of them.
Get this quest from Dante at the Culdeny barracks, and return here with the horn of the
ancient black (dropped from it's body) to complete this quest.

DALE'S LAST STAND/THE FALL OF BRACKSWORTH

Two linked sidequests. Dale is in his house in the centre of town, behind the lightning door. Attacking the door is the only way to open it, and you will be taking damage so prepare for that. The refugees of Bracksworth are hiding in the barracks. Kill the goblins attempting to batter their way in and then ask the nice people inside to open the door for you.

ENLIGHTENMENT

This quest is for monks only. Everyone who doesn't have at least one monk level will be unable to get it. You are given the quest from Zach, in the eastern part of the southern foothills area. He's on top of a hill, near the east exit.

SEBASTIAN

This quest can only be obtained by characters with at least 6 animal empathy. Anything less and you will be unable to complete it. Talk to Hasrinaxx the first time you meet him to get this, he's in the Cairnwood forest area, towards the eastern edge.

THE GATHERING : ELVES

Hasrinaxx will also give you this quest. Rangers and druids will only be able to do it after resolving the 'Sebastian' quest, if they got that first. This is an optional quest that will net you more allies at Highmarch for the battle to come.

TEST OF THE ELVES

Talking with King Lomir of the Acadian Elves yields this quest, unless you make him angry.
Find Lomir in the Acadian ruling chambers, located in the northwest of the city.

THE GATHERING : BARBARIANS

Another optional quest that nets you allies for the battle. Head south from the Southern foothills (east of Bracksworth) and talk with Chief Morik in his yurt.

THE ROAD TO HIGHMARCH... AGAIN

On the way to Highmarch, you'll encounter a small ranger camp. The road south has been
occupied by hostile forces, and they need you to break through and slay the leader of the
ogre forces. You can return here to inform Armin of your victory after slaying King Kraald,
but you don't have to.

TALL TALES AND ANECDOTES

The Lazy Lion Inn at Highmarch (north) is the place to get this sidequest. Talk to Mitch and see if you can impress the local lads with your tale telling abilities!

THE COUNT'S LOST LOVE

One of the most important quests, you can start this from either the main barracks in
north Highmarch, or Count Whitford in the fort itself.

THE RELIC

After completing the previous quest, Terinus the Blakc appears and gives you some insights in to where to go next. You'll need to head south to Trinity and talk to Sahir, who will tell you where you need to look for the other pieces to the artifact.

MARKED FOR DEATH

On the way to Trinity, you'll encounter a group of mercenaries trying to kill you. You'll
find out some clues of who hired them either from their leader, or from the documents on his corpse. The answer lies in Trinity, in the tent of Angevin Villeancourt.

THE FINE ART OF DIPLOMACY

Talking to Sir Nigel in his tent in Trinity will yield this quest. You must talk to Angevin Villeancourt and try to convince him to reopen negotiations with Aielund.

SHADOW OF THE ANCIENTS

Heading west from Trinity will eventually lead you to a cave with some curious devices in it. Making use of the artifact you obtained in Highmarch will help you along.
This quest is started at Sahir in Trinity.

CULT OF THE DRAGON

The second quest gained from Sahir, you must locate the entrance to an ancient fort half
buried under the sands of a violent storm. After obtaining all artifact pieces, see Sahir at Trinity to get the final phase of the story underway.

Список компаньоны в акте III (ENG):

===================================================================================
Сказание о Аилунде акт IV - часть первая: Падение Аилунда
Сказание о Аилунде акт IV - часть вторая: Падение Аилунда
Сказание о Аилунде акт IV - часть третья: Падение Аилунда


"Прошло уже два года, после битве при Форте Highmarch. За это время страх растворился, а вновь обретённая власть короля медленно набирала силы. Аилунд находится в постоянном состоянии войны с соседями, но с все стороны устали и потеряли слишком много воинов, война в безвыходном положении, безконечные страданиям в глазах каждого. И с королём Шеймусом, медленно теряющим свой контроль над реальностью, что-то должно быть сделано. Мятежная фракция увеличивает свои силы, во главе с собственной дочерью короля, Криосой. Так или иначе вы и другие должны найти способ убрать короля с престола, прежде чем его властолюбивое безумие приведёт к разрушению всего Королевства."

Акт 4 разделён на три отдельных модуля, но он проходится как одно целое. Если вы захотите начать со второй или третьей части, то некоторые приспешники не смогут быть доступны.

Количество героев 1-6
Начальный уровень героя 21-25
Уровень героя по завершению главы 40+ (в зависимости от количества героев)
Изображение
Изображение
Изображение
Список квестов акта IV (ENG):
Act 4 Quests
This is a list of the quests available in this module, and where to find them.
Only a brief description of each is given, however, to avoid excessive spoilage.
Quests are given in order from first encountered to last.

PART ONE

CONFRONTING THE COUNCIL

Head out to the courtyard to the north and talk to the man in front of the carriage. He will take you to Fairloch, whereupon
you will meet with the House of Lords in the old senate building.

THE DAILY GRIND

The two charming people just outside your office in Fort Highmarch have a dispute that only you can settle.
If you don't complete this before leaving Fort Highmarch the quest you won't get another chance.

EXILED

After the plan to stop the King went awry, you awaken in the desert, having been dead for several weeks. To finish
this quest, you have find your way into Tusone.
LEFT FOR DEAD

Directly west of your starting area, you will encounter a man on the side of the road who will ask for your help.

THE KING AND I

Talking to King Osric of Tusone will start this quest. To finish it, you will need to complete "The Blacksmith's Debt" and
then return to the palace. Osric will not appear before then.

FROSTILLICUS!

When you meet the Archmage of Myrfell in his tower, he will ask for your help in a special task.
Some very nice rewards for this quest so don't miss it.

AGAINST THE SYNDICATE

In the commerce district in Myrfell, look for Charles Bodine praying with a candle in the northwest. He will tell you of his plight.

THE BLACKSMITH'S DEBT

Head to Gaston's Smithy in the commerce district and talk to the man himself to obtain this quest. It's an important one,
and you won't be able to finish the mod before completing this quest.


PART TWO

THE BATTLE OF BRACKSWORTH

Head into the command tent in the Tusonite camp and talk to the General, that will take you through to the set-piece battle that is to come.

THE LOWMARCH

After the battle, talk to the General again (he usually stays back with the artillery) and then to Robert Black (he sometimes ends up dead, so you might need to raise him), and they will lead you to the Lowmarch. The entrance is in the first area to the south of Bracksworth, in the old cave.

HIRING AN ARMY

Once in trinity, your aim is to hire two of the three mercenary companies to your cause. Since two of the companies are feuding, you will not be able to get all three. Two of te commanders are at the Travellers Rest Inn, while the third is in his own command tent just to the south.

BLOOD FEUD

Either chop off the head of Marcus, or the head of Eredel, and bring it to the other. They can be found in the Hellfire Brigade
command tent and the Traveller's Rest Inn, respectively.

THE JUGGERNAUT

Viga Sudeten, a the Traveller's Rest Inn, has a personal mission for you to deal with, in order to get her merc company on board.

A WOLF IN SHEEP'S CLOTHING

You'll find this quest in the old crypt to the east of Bracksworth.

SUPPLIES FOR THE TOWNSFOLK

After completing the previous quest, you can talk to Bob Holland about getting some food supplies for the survivors of Bracksworth.

RAISING THE DEAD

Speak with Chief Morik in his Yurt on the High Plains to obtain this quest.

CAIRNWOOD BURNS

You'll find Hasrinaxx the druid in Cairnwood who will offer you this quest, after you help him defeat a new enemy.

SAFE FROM HARM

Upon arriving at the village of Stoneguard, head to the Inn and speak with Sir Gabriel. Alternatively, you can just head straight
to the Valley of Silence and start this quest, which will really impress Sir Gabriel with your initiative.

THE TOWER OF BLACKWOOD GLADE

Sir Gabriel orders you to the tower of Terinus the Black to obtain a needed piece of equipment.

THE BATTLE OF FAIRLOCH

Head North from Stoneguard to hitch a ride into Fairloch harbour, then head in through the sewers to stop the Ironlord.



PART THREE

UNFINISHED BUSINESS

Your first order of business - speak with Terinus and follow the story to save Criosa and thwart King Osric.

BLACKWOOD TOWER SERVICES

While you are galivanting around the universe, you might like to stop by the tower for healing and item identification.
Lucas and his wife can help you out at any time.

ASSUMPTION

One of the heavenly planes, Assumption can offer you some powerful aid, provided you haven't already aided their enemies in Hell.
Just keep moving along the pathway into the 2nd area, then into the cathedral. There, you can speak with the Archangel Benedictum.

HARP OF THE MUSE

The muse Aiope resides in Assumption too. You'll find her in the southeast of the first map. Just follow the sound of her voice.
Bards gain the greatest benefit from her quest, but there is still a reward for bringing back her harp.

HELL

The Archdevil Insidiae rules here, and you'll have to fight your way through to him. He needs your services for a mission,
but be forewarned - doing so will cause Nellise to leave you shortly thereafter. This is where you can pick up the
evil cleric companion, however.

THE BORDER ETHEREAL

Another big opportunity for aid resides here, in the form of a big shiny dragon. But first, you'll need to aid the Archmage Cuthbeort against a horde of Slaad, in order to get to the next area. The dragon Xyrnamaxus has a grudge to settle with your enemies,
but also demands entertainment for her help. If you can figure out some riddles, you'll reap some big rewards.

THINKING OUTSIDE THE BOX

On the weastern edge of the map, you'll find a fallen old man. He's on the prime material plane, so you can't directly help, but heading north to
the farm may provide the help you need from a special little girl.

TWILIGHT

Once you enter this map, you won't be able to leave until you complete this section. Head into the Bastion and locate Katsumi. She'll
recruit you for an important quest.

THE SWORD

In the southern end of the Bastion, you'll come across Tetsuo Umezawa, a master weaponsmith who has a quest for you, and the reward
is a special mystery prize!

THE ETERNAL BATTLEFIELD

Once you've taken care of everything else, you're ready to move on to the final stages of your quest. Head into Acheron and locate
Benedictum (or Insidiae) in the 2nd area, and begin the quest to get out of there alive.

THE SAQARIN CITADEL

Work your way to the top of the Citadel, activate the self-destruct button (aren't they convienient!) and get the hell out of there before
the place explodes. Simple!

ARMOUR OF THE GODS

In the southwest corner of the Citadel, located in an old armoury, is an ancient suit of enchanted armour similar to the Ironlord. Terinus
can repair it once you locate a few spare parts. They are all located on that same level, and all of them are on other golems. Once you have the pieces, "speak" to the armour with Terinus present and you'll go through the repair sequence, giving Terinus* some much needed protection.

*(Fun fact: I inititally wanted the player to be able to use this instead, but unfortunately the minogon model has limited animations. No shield or 2nd weapon would appear if equipped, and the archery animation didn't work either. It was a tough call to restrict it to Terinus, but I made it work, methinks!)

Список компаньоны в акте IV (ENG):

=======================================================================================================
Скриншоты из модуля с комментариями:

Скриншоты из модуля без комментариев:

Видео игрового процесса:
Бой на лошадях:

Финальное сражение в замке Файрлох с Кастеляном, Ченом и Сэкимой:

Битва с Железным Лордом:

Поединок с капитаном пиратов. Кроме того вы увидите новый интерьер кораблей:

Отважная атака пиратами:


На канале Neverwinter Nights 2 - Realms of Trinity ведущие взяли интервью у блестящего автора и создателя модуля The Aielund Saga. Видео на английском. Если кто-то напишет полный комментарий об этом подкасте, то я с удовольствием размещу его в шапке перевода модуля The Aielund Saga.


Карта мира, где происходит действие модуля:


Полноразмерная карта мира, где происходит действие модуля:

=======================================================================================================
Проект не будет ограничиваться только одним модулем Darkness over Daggerford. Кроме него есть и другие модули, которые так и остались безымянными у небуржуйско говорящих жителей СНГ. Но судьба остальных проектов как и самого Darkness over Daggerford лежит в руках фанатов игры.
Переведённый текст будет выложен в свободном доступе и станет достоянием общественности. Также мы свяжемся с людьми из группы Repack R.G.Catalyst, чтобы данные переводы вошли в их сборку Neverwinter Nights - Diamond Edition Repack R.G.Catalyst. Это облегчит жизнь игрокам, которые не хотят заморачиваться с установкой модуля и русификатора, а просто скачать и установить готовое.

Статус проекта перевода модулей на 23.07.2017г.
---------------------------------- - Премиум модули ------------------------------------------------
- Модуль Darkness over Daggerford:
- Darkness over Daggerford_dialogs_D -------------------------- 100% (11242/11242)
- Darkness over Daggerford_misc_DF --------------------------- 62.0% (1917/3088)
- Darkness over Daggerford_scripts ----------------------------- 30.3% (362/1191)
- Darkness over Daggerford (Стартовый видеоролик) ----- 100% (12/12)

- Модуль Kingmaker:
- Kingmaker_dialogs_D -------------------------------------------- 2.4% (17/6859)
- Kingmaker_misc_DF ---------------------------------------------- 23.0% (179/775)
- Kingmaker_bin_ncs_DFQ --------------------------------------- 100% (109/109)

- Модуль Pirates of the Sword Coast:
- Pirates of the Sword Coast_dialogs_D ------------------------- 3.2% (148/4545)
- Pirates of the Sword Coast_misc_DF -------------------------- 3.5% (57/1588)
- Pirates of the Sword Coast _bin_ncs_DFQ -------------------- 5.4% (22/401)

- Модуль Shadow Guard:
- ShadowGuard_dialogs_D ---------------------------------------- 2.6% (94/3520)
- ShadowGuard_misc_DF ----------------------------------------- 24.7% (335/1352)
- ShadowGuard_bin_ncs_DFQ ------------------------------------ 12.7% (47/368)

- Модуль Witch's Wake:
- Witch's Wake_dialogs_D ----------------------------------------- 3.4% (66/1922)
- Witch's Wake_misc_DF ------------------------------------------ 1.9% (15/778)
- Witch's Wake_bin_ncs_DFQ ------------------------------------- 0.4% (3/630)

- Модуль Wyvern Crown of Cormyr:
- Wyvern Crown of Cormyr_dialogs_D -------------------------- 2.8% (165/5696)
- Wyvern Crown of Cormyr_misc_DF --------------------------- 6.6% (161/2437)
- Wyvern Crown of Cormyr _bin_ncs_DFQ --------------------- 40.4% (264/652)

- Модуль Infinite Dungeons:
- Infinite Dungeons_dialogs_D --------------------------------- - 4.6% (86/1835)
- Infinite Dungeons_misc_DF ------------------------------------ 5.6% (45/800)
- Infinite Dungeons_bin_ncs_DFQ ------------------------------- 89.8% (3261/3630)
- id1_container.hak_misc --------------------------------------- 100% (28/28)
- id1_secret.hak_misc переводится --------------------------- 100% (6/6)
- id1_creatures.hak_misc --------------------------------------- 42.5% (282/663)
- id1_miniboss.hak_misc ---------------------------------------- 36.7% (83/226)
- id1_items.hak_misc ------------------------------------------- 39.4% (378/957)
- id1_plotitems.hak_misc --------------------------------------- 33.3% (20/60)
- id1_decor.hak_misc ------------------------------------------- 50.0% (189/378)
- id1_plotplc.hak_misc ----------------------------------------- 33.3% (32/96)

- Модуль The HeX coda 01:
- the HeX coda 01_dialogs_ ----------------------------------- 2.6% (126/4697)
- the HeX coda 01_misc_DF ----------------------------------- 0% (0/1262)
- the HeX coda 01_script -------------------------------------- 34.8% (248/711)
- hexcoda_ai.hak_scripts -------------------------------------- 24.3% (38/156)

- Модуль Crimson Tides of Tethyr:
- Crimson Tides of Tethyr_dialogs_D ------------------------ 100% (2550/2550)
- Crimson Tides of Tethyr_misc_DF -------------------------- 100% (944/944)
- Crimson Tides of Tethyr_scripts ---------------------------- 100% (487/487)

- Модуль Tyrants of the Moonsea:
- Tyrants of the Moonsea_dialogs_D ------------------------- 47.3% (1314/2773)
- Tyrants of the Moonsea_misc_DF --------------------------- 0% (0/683)
- Tyrants of the Moonsea_scripts ----------------------------- 33.6% (110/327)

- Модуль Siege of Shadowdale:
- Siege of Shadowdale_dialogs_D ---------------------------- 100% (636/636)
- Siege of Shadowdale_misc_DF ----------------------------- 100% (365/365)
- Siege of Shadowdale_scripts ------------------------------- 100% (80/80)

------------------------------------------------- Фанатские модули ------------------------------------------------
- Модуль The Aielund Saga:
- The Aielund Saga Act I - Nature Abhors a Vacuum.mod_dialogs_D1 ----------------------------- 6.9% (208/2981)
- The Aielund Saga Act II - Defender of the Crown.mod_dialogs_D2 ------------------------------- 5.6% (249/4428)
- The Aielund Saga Act III - Return of the Ironlord.mod_dialogs_D3 ------------------------------- 4.5% (230/5064)
- The Aielund Saga Act IV - The Fall of Aielund Pt1.mod_dialogs_D4 ----------------------------- 7.7% (115/1490)
- The Aielund Saga Act IV - The Fall of Aielund Pt2.mod_dialogs_D5 ----------------------------- 5.7% (149/2575)
- The Aielund Saga Act IV - The Fall of Aielund Pt3.mod_dialogs_D6 ----------------------------- 5.1% (157/3034)
- The Aielund Saga_Aielund Finale.mod_dialogs_D7 ------------------------------------------------- 7.1% (1/14)
- The Aielund Saga misc_all_DF ------------------------------------------------------------------------- 1.2% (72/5919)
- The Aielund Saga scripts_all_D ------------------------------------------------------------------------ 38.0% (1079/2833)

Всем желающим поучаствовать в переводе модулей просим перейти на сайт ==> (Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
Кто не зарегистрирован, укажите свою почту здесь в данной теме и мы вышлем вам приглашение.

ГОТОВЫЕ ДЛЯ СКАЧИВАНИЯ ПЕРЕВОДЫ:
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)

Хочу поблагодарить переводчика под ником eradonna, которая потратила на это своё личное время и теперь все могут насладиться данным переводом. Если вам понравилось качество её перевода, то хочу вас обрадовать. К нашему проекту присоединился ещё один не равнодушный фанат игры и проспонсировал перевод очередного модуля под названием Pirates of the Sword Coast.
DZH- за техническую часть. Без него этот проект бы не стартовал.
Lord_Draconis- за инициатора проекта, спонсора и переводчика
DesiMorti- за то, чтос лёгкостью расстался со своими кровными денюшками и проспонсировал перевод Pirates of the Sword Coast.
Astrolon- который периодически рандомно переводит и подсказывает в сложных моментах.
Также
narmo- за, то что уже 2 года переводит огромный модуль Darkness over Daggerford. Перевод готов приблизительно на 80%. Более точно в шапке темы в Статус проекта перевода модулей на 23.07.2017г.
В общем проект жив и я этому очень рад.

В каждом модуле находиться шрифт с поддержкой букв ёЁ и маленькой я. Отдельно выложен большой шрифт, который не нужно включать в опциях. Также этот шрифт увеличивает текст в книгах, описаниях предметов, существ, НПС и т.д. Короче увеличивает всё, кроме текста в логах.
Последний раз редактировалось Lord_Draconis 01 сен 2017, 19:46, всего редактировалось 12 раз(а).
Lord_Draconis [?]

Аватара пользователя
 
 Не в сети
Сообщения: 228
Зарегистрирован: 02 дек 2012, 00:40

Вернуться к началу



Re: Проект перевода модуля Darkness over Daggerford

Сообщение Rey » 25 окт 2015, 17:24

здравствуйте, хочу поучаствовать (есть опыт перевода RimWorld & Xcom), почта в профиле, жду инвайта
Rey [?]
 
 Не в сети
Сообщения: 1
Зарегистрирован: 25 окт 2015, 17:21

Вернуться к началу

Re: Проект перевода модуля Darkness over Daggerford

Сообщение Lord_Draconis » 26 окт 2015, 23:35

Добавил в шапку темы описание модуля The Aielund Saga и ссылку на текст для переводчиков.
Всем фанатам и переводчикам срочно ознакомится. Собрал максимум информации по модулю.
Lord_Draconis [?]

Аватара пользователя
 
 Не в сети
Сообщения: 228
Зарегистрирован: 02 дек 2012, 00:40

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение Lord_Draconis » 28 окт 2015, 01:24

Модуль Darkness over Daggerford - перезалили текст. Убрали дублирующие слова. Теперь всё выглядит компактно. Завтра тоже самое будет и с модулем The Aielund Saga. Всё станет компактней и будет приятней работать.
Lord_Draconis [?]

Аватара пользователя
 
 Не в сети
Сообщения: 228
Зарегистрирован: 02 дек 2012, 00:40

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение DragonZH » 07 дек 2015, 11:59

Завершена разработка инструментария для перевода текста из всех модулей, как официальных, так и простых. Дабы показать, что прогресс с технической стороны не стоит на месте.
Выкладываю в общий доступ: сборку программ для перевода, открытые официальные модули и шрифты с добавленной буквой "ё".
(Зарегистрируйтесь, чтобы увидеть ссылку)
Далее тексты из официальных модулей будут залиты для перевода на нотабенойд в перевод, где сейчас переводится Darkness over Daggerford, чтобы не создавать множество переводов для всех модулей.
DragonZH [?]
 
 Не в сети
Сообщения: 1
Зарегистрирован: 07 дек 2015, 11:57

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение Alex3378 » 19 янв 2016, 11:28

Спасибо что занимаетесь переводом! Жаль помочь не могу так как английский знаю очень плохо. Жду с нетерпением перевод, очень люблю первый NWN.
Alex3378 [?]

Аватара пользователя
 
 Не в сети
Сообщения: 18
Зарегистрирован: 14 май 2013, 08:56

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение TobiasSharp » 13 июн 2016, 15:57

Отличный замысел, я обеими руками за. Скорее всего, даже поучаствую. Почта - tobias.markov@yandex.ru
TobiasSharp [?]

Аватара пользователя
 
 Не в сети
Сообщения: 126
Зарегистрирован: 18 сен 2012, 18:07

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение Lord_Draconis » 16 июл 2016, 00:12

Всем привет. Хочу сказать, что проект жив. Я лично перевожу модуль Осада Долины Теней. Одна девушка переводит модуль Тьма над Даггерфордом.
Если вам интересен модуль, которого нет в списке и вы хотите его перевести, то мы вытащим для вас текст и дадим вам или можем залить на нотабеноид и выслать приглашение, чтобы вы комфортно себя чувствовали. На нотабеноиде я создал блог, где ведётся терминология по модулям. Также есть ссылки на различные ресурсы по вселенной DnD.
Lord_Draconis [?]

Аватара пользователя
 
 Не в сети
Сообщения: 228
Зарегистрирован: 02 дек 2012, 00:40

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение Battle Mage » 28 июл 2016, 15:37

А "Cormyrean Nights" переводить не планируется?
Battle Mage [?]
 
 Не в сети
Сообщения: 3
Зарегистрирован: 07 авг 2015, 14:19

Вернуться к началу

Re: Проект перев. модулей (NwN1) Darkness over Daggerford и

Сообщение Seth2236 » 07 сен 2016, 01:36

огромное Вам спасибо, что стараетесь перевести эти классные модули, с нетерпением жду перевода
Seth2236 [?]
 
 Не в сети
Сообщения: 2
Зарегистрирован: 07 сен 2016, 01:25

Вернуться к началу


След.



Вернуться в Arcanum

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2